19.6 C
Grevená
Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024

Πρέπει να διαβάσετε

myGrevena
myGrevena
Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας. Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ: ΕΒΔΟΜΑΔΑ  ΔΡΑΣΕΩΝ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Την βιβλιοθήκη επισκέφτηκε τμήμα της Ε΄ τάξης του 3ου δημοτικού σχολείου με τον δάσκαλό τους Γεώργιο Φιλιόπουλο για να γνωρίσουν τον χώρο της βιβλιοθήκης, την λειτουργία και τον κανονισμό της, αλλά και να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα που είναι αφιερωμένο για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Οι μαθητές μετά από μια σύντομη ξενάγηση περιηγήθηκαν στα ράφια της βιβλιοθήκης και στάθηκαν  στο πλούσιο υλικό των παιδικών βιβλίων.  Αναγνώρισαν αυτά που είχαν διαβάσει, και εξέφρασαν την άποψή τους.

Ανεβήκαμε στο χώρο του αναγνωστηρίου και  αρχίσαμε την δράση  μιλώντας για την σημαντική αυτή ημέρα  που γιορτάζουν  τα παιδικά βιβλία και όλοι αυτοί που τα αγαπούν, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, τα παιδιά, οι βιβλιοθηκονόμοι, οι εκπαιδευτικοί και άλλοι. Εξηγήσαμε γιατί καθιερώθηκε την συγκεκριμένη ημερομηνία και αναφερθήκαμε στη ζωή και το έργο του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν αλλά και σε άλλους παραμυθάδες και συγγραφείς για παιδιά  Έλληνες και ξένους.

Ακόμα  διαβάσαμε το συγκινητικό μήνυμα της ημέρας που φέτος έχει χρώμα ελληνικό  “ Είμαι ένα βιβλίο. Διάβασέ με “ που το έγραψε ο συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος και δείξαμε την αφίσα που φιλοτέχνησε η ζωγράφος και εικονογράφος, Φωτεινή Στεφανίδη. Συζητήσαμε για τις αξίες που προωθεί το μήνυμα, την αποδοχή της  διαφορετικότητας, την ισότητα, την ένταξη, την κατανόηση μέσα από τη δύναμη των βιβλίων.

Στη συνέχεια θυμηθήκαμε τα παραμύθια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και τα παιδιά ανέφεραν ότι οι περισσότεροι ήρωες από τις αγαπημένες τους ιστορίες, ήταν φτωχοί και μελαγχολικοί, αλλά με πλούσια ψυχικά χαρίσματα. Τους συνδέσαμε με το δύσκολο βίο του συγγραφέα. Αφού τα ξεφύλλισαν χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και με την καθοδήγηση μας, επέλεξαν λέξεις από τους τίτλους των παραμυθιών.  Με ερέθισμα αυτές, την πλούσια φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη διάθεση για συνεργασία, τις  χρησιμοποίησαν και έπλεξαν δύο καταπληκτικές ιστορίες που τις ολοκλήρωσαν με πλούσια εικονογράφηση. Τις διάβασαν με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση.

Απόλαυσαν μια δημιουργική δραστηριότητα έγιναν συγγραφείς και εικονογράφοι, πειραματίστηκαν, συνεργάστηκαν και χάρηκαν αυτή την ξεχωριστή ημέρα.

Ευχαριστήσαμε τα παιδιά για το όμορφο πρωινό που μας χάρισαν, τους ευχηθήκαμε να έχουν υγεία, να αναπτύσσουν τη φαντασία τους και να αγαπήσουν τη γνώση στη ζωή τους, που θα τα οδηγήσει στην πνευματική τους εξέλιξη και ολοκλήρωση.

Υλοποίηση προγράμματος: Θεολογία Ταρλατζή βιβλιοθηκονόμος Ευαγγελία Καραμπερίδου εκπαιδευτικός.

 

spot_img

Πρόσφατες δημοσιεύσεις