15.5 C
Grevená
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025

Πρέπει να διαβάσετε

myGrevena
myGrevena
Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας. Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.

Σύγκρουση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τις οφειλές

Δήμος Γρεβενών. Απάντηση στη ρητορική του αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.

Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που, αντί για αξιόπιστη και αντικειμενική κριτική, μέλος του δημοτικού συμβουλίου της αντιπολίτευσης επιδόθηκε στη ρητορική του αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης. Και αυτό, ασφαλώς, δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο.

Από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων της η Δημοτική Αρχή παραμένει σταθερά υπέρ της πολιτικής συναίνεσης στο πλευρό όποιου αναζητά αντικειμενική ενημέρωση και διαφανή συνεργασία. Ωστόσο, στέκεται απέναντι στις προσπάθειες μείωσης του έργου της, που πέφτουν στο κενό, παρασύροντας και τους εμπνευστές τους.

Η παρούσα Δημοτική Αρχή γνωρίζει κάλλιστα το νομοθετικό πλαίσιο της ενδοδικαστικής επίλυσης διαφορών διοικητικού δικαίου μέσω της διαδικασίας του συμβιβασμού, με στόχο την μικρότερη οικονομική επιβάρυνση του Δήμου και την ταχύτερη αποζημίωση του ζημιωθέντος.  Αδιαμφισβήτητη απόδειξη αυτού είναι το γεγονός ότι, στο σύντομο χρονικό διάστημα της θητείας της, έχει ήδη εγκρίνει και διεκπεραιώσει 17 υποθέσεις ενδοδικαστικής συμβιβαστικής επίλυσης διαφορών με αντίστοιχες αποφάσεις του αρμοδίου οργάνου της Δημοτικής Επιτροπής και συγκεκριμένα με τις εξής αποφάσεις : 49/2024, 135/2024, 136/2024, 137/2024, 162/2024, 163/2024, 17/2025, 18/2025, 19/2025, 20/2025, 21/2025, 22/2025, 23/2025, 88/2025, 89/2025, 90/2025 και 91/2025.

Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι και το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ανωτέρω υποθέσεων αφορούν οφειλές των καταργούμενων νομικών προσώπων ΔΕΚΕ Γρεβενών και ΚΚΑΑ Γρεβενών προς πολίτες, οι οποίες δεν πληρώθηκαν λόγω σφαλμάτων που εμφιλοχώρησαν επί της διαδικασίας από τα πρώην ΝΠΔΔ, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η οικονομική τακτοποίησή τους από την οικονομική υπηρεσία του Δήμου Γρεβενών. Προς τούτο και προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση προς όφελος των δημοτών, με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Οικονομικών, Γιάννη Ευαγγελόπουλου, σε συνεργασία με την Οικονομική Υπηρεσία, οι εν λόγω υποθέσεις διευθετήθηκαν με την διαδικασία του ενδοδικαστικού συμβιβασμού.

Επιπλέον για 2 εκ των ανωτέρω υποθέσεων υπήρχαν αποφάσεις έτους 2023 έγκρισης συμβιβασμού από την άλλοτε Οικονομική Επιτροπή, χωρίς ωστόσο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την πληρωμή των οφειλών και οι οποίες διευθετήθηκαν από την παρούσα Δημοτική Αρχή διότι όπως ορθά λέχτηκε, ο Δήμος έχει συνέχεια…

Η Δημοτική μας αρχή θα συνεχίσει να πορεύεται με ευθύνη και διαφάνεια, με σεβασμό στον πολίτη και με καθημερινό σκληρό αγώνα για την βέλτιστη εξυπηρέτησή του.

 Γραφείο τύπου

Δημάρχου Γρεβενών

***

Τοποθέτηση μου στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Γρεβενών.

Η Πολιτεία, σε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού της Δικαιοσύνης και προστασίας των πολιτών από άσκοπη ταλαιπωρία, έχει θεσπίσει ένα σαφές πλαίσιο που ενθαρρύνει την ενδοδικαστική επίλυση διαφορών, διάφορες διοικητικού δικαιου, μέσω της υπογραφής πρακτικού συμβιβασμού.
Ένα πλαίσιο που υπηρετεί τη λογική του διαλόγου, του συμβιβασμού και της αποσυμφόρησης των δικαστηρίων, με σκοπό την ταχύτερη και δικαιότερη επίλυση υποθέσεων.
Ένας Δήμος, που σκοπος του ειναι να υπηρετεί τον πολίτη, θα έπρεπε να είναι ο πρώτος που ευθυγραμμίζεται με αυτή τη φιλοσοφία.
Ο Δήμος Γρεβενών, σε τουλάχιστον έξι περιπτώσεις πολιτών (και ακολουθούν και άλλες) αναγνωρίζει οφειλές — δηλαδή δεν υπάρχει καν διαφωνία ως προς το οτι υπάρχει οφειλή με ορισμένο ποσο- πλην όμως οι πολίτες εξαναγκαζονται να προσφύγουν στη δικαιοσύνη για να εισπράξουν αυτά που δικαιούνται, καθώς δεν τους τα καταβάλει.
Και όταν, ακόμη και ενώπιον του δικαστηρίου, υπάρχει η δυνατότητα να λυθεί η διαφορά αμεσα και με ελάχιστα εξοδα, με την υπογραφή πρακτικού συμβιβασμού, ο Δήμος επικαλείται ότι “δεν υπάρχει υπάλληλος να ετοιμάσει τη διαδικασία”. Δηλαδή: από τη μία αναγνωρίζει ότι χρωστά, και από την άλλη παρεμποδίζει ενεργητικά την επίλυση.
Η επίκληση διοικητικής αδυναμίας δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για την παραβίαση θεμελιωδών αρχών. Ούτε νομικά ευσταθεί, ούτε ηθικά.
Μια υπόθεση προετοιμάζεται σε λίγες ημέρες και μιλάμε για έξι υποθέσεις συνολικά. Εάν απαιτείται προσωπικό ή καλύτερη οργάνωση, ας βρεθεί λύση.
Σε τελική ανάλυση, δεν μιλάμε για κάτι περίπλοκο ή αδύνατο. Μιλάμε για την ανάγκη εφαρμογής του νόμου, για τον σεβασμό προς τον πολίτη και για την καθιέρωση απλών, δίκαιων διαδικασιών που διευκολύνουν και δεν ταλαιπωρούν.
Αν δυσκολευόμαστε να επιλύσουμε αυτονόητα ζητήματα καθημερινότητας με διάλογο και ευθύνη, τότε πώς θα διαχειριστούμε τα μεγάλα και τα σπουδαία;
Ιφιγένεια Στεργιούλα
Δικηγόρος
Δημοτική Σύμβουλος του Δήμου Γρεβενών.

 

Πρόσφατες δημοσιεύσεις