3.6 C
Grevená
Τρίτη, 19 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 68

«Τοποθέτηση της πρώτης καρδιάς για πλαστικά καπάκια στο Δήμο Δεσκάτης»

0

Ο Δήμος Δεσκάτης έχει προχωρήσει σε συνεργασία με την εταιρεία East West Greece για τη διαχείριση μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ και κλινοσκεπασμάτων καθώς και πλαστικών καπακιών.

Την Πέμπτη 13/06 τοποθετήθηκε η πρώτη καρδιά για την ανακύκλωση των πλαστικών καπακιών στην πλατεία Δημαρχείου.

Θα τοποθετηθούν συνολικά 5 μωβ κάδοι για μεταχειρισμένα είδη ένδυσης υπόδησης και 5 καρδιές για πλαστικά καπάκια στα διοικητικά όρια του Δήμου.

Από τη δράση αυτή προκύπτουν άμεσα και έμμεσα οφέλη για το Δήμο και τους Δημότες. Συγκεκριμένα: α) Σημαντική δημόσια ωφέλεια περιβαλλοντικού χαρακτήρα, αφού θα αποτρέπονται από το ρεύμα των αστικών αποβλήτων τα μεταχειρισμένα είδη ένδυσης-υπόδησης και πλαστικών καπακιών, τα οποία μέχρι σήμερα οδηγούνται σε υγειονομική ταφή, με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και οικονομικό κόστος διαχείρισης. β) Άμεση οικονομική ωφέλεια από την εξοικονόμηση του χρηματικού ποσού, που θα κατέβαλλε ο Δήμος ετησίως για το κόστος μεταφοράς και ταφής των ποσοτήτων μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης-υπόδησης και πλαστικών καπακιών που θα απορρίπτονταν στο ΧΥΤΑ. γ) Έμμεσο & άμεσο κοινωνικό & εκπαιδευτικό όφελος των πολιτών του δήμου από εκπαιδευτικές δράσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη, τον περιβαλλοντικό σεβασμό και την πράσινη οικονομία.

Λίγα λόγια για την East West Greece

Όποιος σέβεται τη ζωή και τον άνθρωπο, σέβεται πρωτίστως το περιβάλλον του. Με αυτήν τη φιλοσοφία, η East West προσηλώνεται καθημερινά, δημιουργικά και καινοτόμα, εδώ και 40 χρόνια, σε μια διευρυμένη προσπάθεια διαχείρισης μεταχειρισμένων ενδυμάτων και χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων σε διάφορες χώρες του κόσμου (Γερμανία, Ισπανία, Ουκρανία, Αμερική κ.α.) και από το 2015 και στην Ελλάδα.

Με σύνθημα “Δώστε στα ρούχα σας μια νέα ζωή” καθώς “Τίποτε δεν είναι για πέταμα”, οι εξειδικευμένοι και ευαισθητοποιημένοι συνεργάτες της εταιρίας κάνουν πράξη αυτό που είναι ζητούμενο για κάθε σύγχρονη κοινωνία και κάθε έξυπνη πόλη: την ορθή διαχείριση (Rethink, Refuse, Reduce, Reuse, Repair, Recycle) όλων των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων απόλυτα εναρμονισμένη με τις Ευρωπαϊκές Περιβαλλοντικές Οδηγίες μέσα από ένα πρωτοπόρο και ασφαλές σύστημα.

Γιατί… «για να επαναφέρουμε τον πλανήτη σε ισορροπία, αλλάζουμε νοοτροπία!»

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Γιορτή Κερασιού Αμυγδαλιές

0

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

O Πολιτιστικός Σύλλογος Αμυγδαλιών ανακοινώνει ότι:

  1. Διοργανώνει την 27η Γιορτή Κερασιού το Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024 και ώρα 9.00μ.μ. με το συγκρότημα του Θ. Χαλιάσου. Στο τραγούδι ο Δημήτρης Τζίμας και η Γιουλένια. Στην αρχή της εκδήλωσης θα χορέψει το χορευτικό τμήμα του Συλλόγου μας, ενώ  φυσικά τα κεράσια που θα υπάρχουν θα είναι πολλά και  δωρεάν.

Είσοδος 5 ευρώ, ενώ στο χώρο θα υπάρχει για όλους όσους το επιθυμούν, φαγητό και ποτό σε πολύ καλές τιμές.

Μεγάλος Χορηγός: «Μύλοι Γιαννακόπουλος Α.Ε.»

Χορηγός: Γιάννης Γιάτσιος

  1. Την Κυριακή 30 Ιουνίου 2024 και ώρα 18.00 το χορευτικό του Συλλόγου μας θα συμμετάσχει στις εκδηλώσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου Παλαιόκαστρου Βοΐου και την Τετάρτη 3 Ιουλίου στις εκδηλώσεις του Εμπορικού Συλλόγου Γρεβενών στην πόλη των Γρεβενών.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο  Γραμματέας                              Ο Πρόεδρος

Νικόλαος Δεινόπαπας                   Αργύριος Καραλιόλιος

 

«Αποτυπώνοντας την δύναμη των φυσικών καταστροφών μέσα από τον φωτογραφικό φακό: Προκλήσεις, Κίνδυνοι και Ανθρώπινες Ιστορίες»

0

Έδρα Jean Monnet | Διαδικτυακή Ομιλία του Κωνσταντίνου Τσακαλίδη, με θέμα: «Αποτυπώνοντας την δύναμη των φυσικών καταστροφών μέσα από τον φωτογραφικό φακό: Προκλήσεις, Κίνδυνοι και Ανθρώπινες Ιστορίες»

Την Τετάρτη 19 Ιουνίου, στις 18.00 η έδρα Jean Monnet στην Επικοινωνιακή Διαχείριση Κινδύνου και Κρίσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υποδέχεται τον κ. Κωνσταντίνο Τσακαλίδη, τον βραβευμένο φωτορεπόρτερ, σε μια διαδικτυακή ομιλία με θέμα: «Αποτυπώνοντας την δύναμη των φυσικών καταστροφών μέσα από τον φωτογραφικό φακό: Προκλήσεις, Κίνδυνοι και Ανθρώπινες Ιστορίες».

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας ZOOM:
• Meeting ID – 92410878631
• https://zoom.us/j/92410878631
• σκανάροντας το QR code που βρίσκεται πάνω στην αφίσα.

Την διάλεξη θα συντονίζει η Αμαλία Τριανταφυλλίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας ενώ θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.

Ο Κωνσταντίνος Τσακαλίδης είναι φωτορεπόρτερ με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Αποτύπωσε με το φωτογραφικό του φακό την ελληνική κρίση από το 2011 καθώς και το ελληνικό δημοψήφισμα διάσωσης του 2015. Το 2015-2016 κατέγραψε τη διαδρομή χιλιάδων προσφύγων από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου προς την κεντρική Ευρώπη μέσω των βαλκανικών χωρών, καθώς και τη ζωή τους στον καταυλισμό της Ειδομένης. Τον Αύγουστο του 2021 του ανατέθηκε από το Bloomberg News να καλύψει τις πυρκαγιές στην Αθήνα και την Εύβοια. Με τη φωτογραφία του από τις πυρκαγιές στην Εύβοια βραβεύτηκε ως περιφερειακής νικητής στην Ευρώπη στην κατηγορία World Press Photo 2022 Singles κατηγορία Ευρώπη περιφερειακός νικητής, δεύτερος φιναλίστ στα 79α βραβεία POYi Spot News. Η φωτογραφία του παρουσιάστηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού TIME ως μία από τις δέκα καλύτερες φωτογραφίες της χρονιάς. Ο Κωνσταντίνος Τσακαλίδης είναι σήμερα συνιδρυτής, μέλος του συλλογικού ελληνικού φωτογραφικού πρακτορείου SOOC Images και συνεργάτης του Bloomberg News στη Βόρεια Ελλάδα από το 2013, καλύπτοντας έκτακτες ειδήσεις, κοινωνικά και πολιτικά θέματα με έμφαση στην Ελλάδα, την Ανατολική Ευρώπη και την Τουρκία. Είναι μέλος της Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος.

 

Προετοιμασία για Πυγμαχία

0

Το Σάββατο 15/6/2024 ολοκλήρωσε στην όμορφη Αμφιλοχία ο Τσεπίδης Αχιλλέας το βασικό στάδιο της προετοιμασίας του εν όψει των αγωνιστικών του υποχρεώσεων στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Πυγμαχίας Παίδων, που θα διεξαχθεί στο Σεράγεβο της Βοσνίας από τις 21 Ιουνίου έως τις 1 Ιουλίου. Μαζί του και μια αντιπροσωπεία αθλητών του Α. Σ. Ελιμειώτες -Τσεπίδης συνοδευόμενοι από τον προπονητή του Σωματείου, από ορισμένους γονείς καθώς και μέλη του Συλλόγου που πραγματοποίησαν μονοήμερη απόδραση!

Το πρόγραμμα περιελάμβανε αρχικά κοινή προπόνηση με πυγμάχους της Αμφιλοχίας, δύο πυγμαχικών συλλόγων του Αγρινίου, ης Άρτας καθώς και του Τσοτυλίου!

Το παρών έδωσαν και 4 από τους αθλητές που θα αγωνιστούν μαζί με τον Γρεβενιώτη Πρωταθλητή στην παραπάνω κορυφαία αθλητική διοργάνωση. Στόχος αυτής της κοινής προπόνησης ήταν να προετοιμαστούν οι Πρωταθλητές μας εν όψει των Πανευρωπαϊκών αγωνιστικών τους υποχρεώσεων και να εμπλουτίσουν τις πυγμαχικές εμπειρίες τους οι υπόλοιποι. Φυσικά έξω από το πρόγραμμα της ημέρας δεν μπορούσαν να μείνουν και τα παιχνίδια στην θάλασσα!

Ευχόμαστε σε όλη την Ελληνική αποστολή Καλή Επιτυχία!

Ο Ταξιάρχης Γρεβενών στους Αρχαιολογικούς Διαλόγους

0

24. Γενική συνεδρία
24.8 Τόποι κρυμμένοι στην Ομίχλη: Η περίπτωση ενός κεντρικού Νεολιθικού -Πρωτοελλαδικού οικισμού στον Ταξιάρχη Γρεβενών
Σωτήρης Ραπτόπουλος, τμηματάρχης Π. & Κ. Αρχαιοτήτων, ΕΦ.Α. Γρεβενών, Θεόδωρος Κλωνάρας, ιστορικός, συγγραφέας & Δημήτριος Τσακστάρας, θεολόγος, συγγραφέας

Ο τρόπος με τον οποίον το τοπίο των Προϊστορικών εγκαταστάσεων στον Μέσο Ρου του Αλιάκμονα νοηματοδοτείται από την εύρεση ενός κεντρικού οικισμού αναφοράς, είναι το αντικείμενο της ανακοίνωσης αυτής.
Καθώς δεν πρόκειται για μία ανεσκαμμένη θέση, και στηριζόμαστε μόνον σε επιφανειακά ευρήματα, η ανάπτυξή μας αποτελεί, κατ’ ουσίαν, ένα οδοιπορικό στις παλαιότερες έρευνες, που έλαβαν χώρα στις γειτονικές θέσεις των νομών Κοζάνης, κυρίως, αλλά και των Γρεβενών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας που παρατίθενται, και επικεντρώνουν στην υπόθεση ύπαρξης ενός «οικισμού αναφοράς» για μία ομάδα θέσεων, βρίσκονται στην σφαίρα της Ασαφούς Λογικής (‘‘Fuzzy Logic’’), η οποία επιστρατεύεται σε μία προσπάθεια να ανακαλυφθούν τα «εναλλακτικά σενάρια» χωρίς να παραλειφθεί η παράθεση των ευρημάτων, από την παλαιότερη βιβλιογραφική έρευνα και την σύγχρονη επιφανειακή έρευνα.

Αυτή ήταν περίληψη της Ανακοίνωσης του Σωτήρη Ραπτόπουλου, τμηματάρχη Π. & Κ. Αρχαιοτήτων, ΕΦ.Α. Γρεβενών, όπως περιλήφθηκε στην 102η σελίδα του τόμου του Προγράμματος του Συνεδρίου “Αρχαιολογικοί Διάλογοι 2024”, που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη. Είχα τη χαρά και την τιμή μαζί με το Δημήτρη Τσακστάρα, Θεολόγο,συγγραφέα να συμβάλλουμε με τις πενιχρές μας δυνάμεις στην αρχαιολογική έρευνα και στην ολοκλήρωση της Εισήγησης του κ. Σωτήρη Ραπτόπουλου. Η εισήγηση – που ήταν πιο αναλυτική εννοείται-πραγματοποιήθηκε χθες Σάββατο 16 Ιουνίου 2024 στο αμφιθέατρο του Βυζαντινού Μουσείου Θεσσαλονίκης και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Σήμερα που καταλάγιασαν μέσα μου οι σκέψεις, γράφω αυτό το κείμενο για να μοιραστώ κάποιες από αυτές. Η πρώτη και πιο έντονη είναι ότι χθες έφυγα από το αμφιθέατρο λίγο πιο σοφός, αφού πέρα από τις εισηγήσεις, που παρακολούθησα, είχα τη δυνατότητα να συμμετέχω και στο διάλογο που ακολούθησε τις εισηγήσεις. Αυτό μου προκάλεσε αντικρουόμενα συναισθήματα. Χαρά που άκουσα αξιόλογους επιστήμονες και λύπη που στα Γρεβενά δεν λαμβάνουν χώρα τέτοιες δραστηριότητες. Η δεύτερη είναι ότι για ακόμη μία φορά η γη των Γρεβενών, του Ταξιάρχη, μας αποκάλυψε άλλη μία έκπληξη, ίσως έναν σημαντικό Προϊστορικό οικισμό -μένει η ανασκαφή για να δείξει το εύρος του. Η τρίτη είναι ότι για άλλη μία φορά θα χρειαστεί να περιμένουμε πολλά χρόνια για να δούμε μία ανασκαφή να πραγματοποιείται στον Ταξιάρχη. Η τέταρτη σκέψη είναι ότι στην εποχή μας ο τουρισμός έχει πολλές εκφάνσεις. Μία από αυτές είναι και ο Συνεδριακός Τουρισμός, ο οποίος – κατά την άποψή μου – προσφέρει και τα περισσότερα οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία. Ο τόπος μας έχει εξαιρετικές ξενοδοχειακές μονάδες με τις απαραίτητες αίθουσες, όπου μπορούν να λάβουν χώρα και τα πιο απαιτητικά συνέδρια. Δεν γνωρίζω τι πρέπει να γίνει για να αναπτυχθεί ο Συνεδριακός Τουρισμός αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν οι υποδομές…
Το μόνο που δεν μπορώ να σας πω με σιγουριά είναι ότι δεν ξέρω αν αυτά ήταν καθαρά δικές μου σκέψεις ή έβαλε το χεράκι του και ο Μορφέας…
Καληνύχτα σας!

Κλωνάρας Θεόδωρος

Θεατρική Ομάδα “Εξ αμάξης”: ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη. Συνέντευξη με μαθήτριες και μαθητές που δημιουργούν πολιτισμό στον τόπο μας.

0

Η Θεατρική Ομάδα “Εξ αμάξης” (τρία διαφορετικά σχολεία των Γρεβενών: 2ο Γενικό Λύκειο – 1ο & 2ο Γυμνάσιο Γρεβενών) παρουσιάζουν στις 19 Ιουνίου στο Καστράκι την “Μήδεια” του Ευριπίδη. Στα “ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ” είχαμε μια κουβέντα με τα παιδιά, ενθουσιασμένοι με τις φωτεινές παρεμβάσεις πολιτισμού που προσφέρουν στα Γρεβενά μας.

Εκφράζοντες συγχαρητήρια στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς τους, ας ακούσουμε τι μας είπαν.

Κουβεντιάσαμε με –

Μήδεια: Δήμητρα Τριγώνη. Ιάσων: Παναγιώτης Χαραλαμπίδης. Κορυφαίες: Σοφία Πασιά – Φωτεινή Στάμου. Παιδαγωγός: Μάξιμος-Γιάννης Αμανατιάδης. Κρέων: Παύλος Γιαννόπουλος. Χορός: Παρασκευή Κουτσοτόλη, Ελένη Τσιουμπέρη, Μιχαέλα Φωτίου.

Η τετρασέλιδη συνέντευξη κι εδώ: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΧΡΟΝΙΚΑ

Αν έπρεπε να διαλέξεις μερικούς στίχους από τα λόγια της Μήδειας, ποιοι είναι αυτοί και γιατί;

[ΔΗΜΗΤΡΑ] Αν έπρεπε να διαλέξω κάποιους στίχους από τα λόγια της Μήδειας θα διάλεγα του παρακάτω: “Μπορεί η γυναίκα να έχει δύναμη μικρή και όλα να την τρομάζουν και να λιγοθυμά όταν όπλο αντικρίζει- όμως όταν στο κρεβάτι της, την αδικούν και την εξευτελίζουν δεν υπάρχει από τον δικό της πιο δολοφόνος νους”. Αυτοί οι στίχοι με αγγίζουν ιδιαίτερα γιατί από την μια μας δείχνουν την αδυναμία της γυναίκας απέναντι στην δύναμη του ανδρικού φύλου και από την άλλη την εσωτερική της δύναμη όταν απειλείται το σπίτι και η οικογένεια της.

Εσύ Παναγιώτη από τον ρόλο του Ιάσονα;

[ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ] Μπορώ να πω ότι ο Ιάσονας είναι ένας πολύ δυναμικός χαρακτήρας, γι’ αυτό έχει αρκετούς στίχους που αξίζει να σημειωθούν. Αλλά αν πρέπει να επιλέξω έναν, είναι ο συγκεκριμένος: “οι γυναίκες είναι άχρηστες”. Επιλέγω τον παραπάνω επειδή αποτελεί μια φράση η οποία κάνει το κοινό να μισήσει τον ήρωα και να νιώσει μια αίσθηση απέχθειας προς το πρόσωπο του, επιτυγχάνοντας, δηλαδή, τον σκοπό του ρόλου. Ακόμα με τον στίχο αυτόν αναδεικνύεται και η κουλτούρα της εποχής, η οποία θέλει την γυναίκα κατώτερη από τον άνδρα.

Από τα λόγια του Χορού, ποιοι στίχοι είναι αυτοί που σου αρέσουν περισσότερο;

[ΦΩΤΕΙΝΗ] Οι στίχοι αυτοί που μου αρέσουν πιο πολύ από τα λόγια του Χορού, τους λέω εγώ με λίγη βοήθεια του υπολοίπου Χορού και είναι οι “Άξιο άξιο άξιο των γυναικών το γένος”. Για να είμαι ειλικρινής ακόμα και αν είχα την ευκαιρία να επιλέξω στίχους από όλη την παράσταση πάλι τους ίδιους θα επέλεγα. Οι στίχοι αυτοί όχι μόνο υποστηρίζουν την γυναίκα, αλλά κυρίως την εξυμνούν. Οι στίχοι αυτοί, βαθύτερα, κάνουν κάθε γυναίκα να νιώθει υπερήφανη, αφού γνωρίζει ότι ακόμη και παλιά  θεωρούνταν σημαντική, τουλάχιστον από κάποιους.

Τελικά ο Χορός ποιον στηρίζει; Την Μήδεια ή τον Ιάσονα;

[ΣΟΦΙΑ] Ο Χορός υποστηρίζει καθ’ όλη την διάρκεια του έργου την Μήδεια, όπως γίνεται φανερό και από τους στίχους «Μήδεια, εκδικήσου…» . Φέρνει βέβαια αντιρρήσεις σε κάποιες ενέργειες της Μήδειας, π.χ. στον φόνο των παιδιών της, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως στηρίζει τον Ιάσονα καθώς γίνεται φανερό από τα πρώτα λόγια του Χορού σε αυτόν ότι δεν «είναι με το μέρος του» , «Ιάσονα με πονηριά εδικαιολογήθηκες, όμως εγώ επιμένω, επρόδωσες την γυναίκα σου δίκαια δεν της φέρθηκες».

Αισθάνεσαι ότι έχεις κάτι κοινό με την Μήδεια; Όχι βέβαια την παιδοκτονία αλλά στον τρόπο που σκέφτεται, που μιλά, που αντιδρά;

[ΔΗΜΗΤΡΑ] Κατά την γνώμη μου έχω κάποια κοινά με την Μήδεια. Αρχικά η Μήδεια είναι μια δυναμική, εύστροφη και ηθική γυναίκα. Αγαπά πολύ τον άντρα της και είναι πιστή σε αυτόν, όμως αυτή η αγάπη που τρέφει για εκείνον γεννά πάθη που την οδηγούν σε λάθη και γίνεται εμμονική. Εγώ από μικρή είμαι  πολύ δυναμική και πολλές φορές, αυτός ο δυναμισμός με οδηγεί  σε ακραία συναισθήματα και πράξεις..! Είμαι ασυγκράτητη όπως και η Μήδεια.!!

Ο Ιάσονας είναι τελικά τόσο υπερόπτης και εκνευριστικός όσα φαίνεται;

[ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ] Η προσωπικότητα του Ιάσονα εμφανίζει διάφορα αρνητικά όπως ο εγωισμός, η υπεροψία, η αλαζονεία, η έλλειψη σεβασμού και πολλά ακόμα, τα οποία κάνουν τους θεατές να εκνευρίζονται με την συμπεριφορά του. Αυτός του ο χαρακτήρας τον κάνει να απαξιεί την Μήδεια και να την θεωρεί αδύναμη και υποδεέστερη. Έτσι το ξέσπασμά του, εξαιτίας της δολοφονίας των παιδιών του από την πρώην γυναίκα του (Μήδεια), γίνεται εντονότερο και κάνει τον Ιάσονα να ταπεινωθεί εντελώς και να υποκύψει μπροστά στην παραφυσική δύναμη της Μήδειας.

Ποια θα έλεγες ότι είναι τα δυο πιο δυνατά σημεία της παράστασης;

[ΜΑΞΙΜΟΣ] Κατά την γνώμη μου πιστεύω ότι τα δύο πιο δυνατά σημεία της παράστασης είναι ο πρώτος διάλογος του Ιάσονα με την Μήδεια που έρχονται σε αντιπαράθεση και τσακώνονται μπροστά στον Χορό. Και το δεύτερο πιο δυνατό σημείο είναι το φινάλε όπου ο Ιάσονας μαθαίνει ότι η Μήδεια σκότωσε τα παιδιά τους.

Αν μπορούσες να επέμβεις στην υπόθεση του έργου και να αλλάξεις κάτι, τι θα ήταν αυτό;

[ΠΑΥΛΟΣ] Μετά τις πολύωρες πρόβες για την πραγματοποίηση της παράστασης σαν Κρέοντας νιώθω πλέον συναισθηματικά δεμένος με τον συγκεκριμένο ρόλο. Ετσι, εάν είχα την δυνατότητα να αλλάξω κάτι στην πλοκή του έργου θα ήταν ο άδικος θάνατος της κόρης του βασιλιά και νέας γυναίκας του Ιάσονα όπως αναλόγως και της παιδοκτονίας δίνοντας στο έργο μια λιγότερο μακάβρια χροιά. Οι ήδη δραματικές σκηνές που κορυφώνεται το μίσος μεταξύ Μήδειας και Ιάσονα θα γινόταν ακόμη πιο σκληρές εάν οι διαμάχες περιοριζόταν στο μεταξύ τους

Πόσο δύσκολο είναι να κάνεις πρόβα δύο φορές την εβδομάδα όλο τον χρόνο; Σε κούρασε;

[ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ] Δεν θα έλεγα ότι είναι δύσκολο να κάνω πρόβα δύο φορές την εβδομάδα, καθώς όλοι συνεργαζόμαστε άψογα μεταξύ μας και περνάμε καλά. Δεν με κούρασε ιδιαίτερα, γιατί έχω πολύ καλές σχέσεις με τα παιδιά και τους καθηγητές, οι πρόβες είναι ευχάριστες και πιστεύω πως ήταν μια πολύ όμορφη και αξέχαστη εμπειρία για όλους μας.

Είσαι μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου και έχεις συνεργαστεί με παιδιά μέχρι Β΄ Λυκείου. Πώς ήταν η συνεργασία αυτή;

[ΕΛΕΝΗ] Σίγουρα ήταν μια ιδιαίτερη συνεργασία από αυτή που θα είχαμε με παιδιά της ηλικίας μας όμως αυτό δεν αποτέλεσε κάποιο πρόβλημα. Βέβαια στην αρχή υπήρχαν κάποιες διαφωνίες μεταξύ μας οι οποίες λύθηκαν αμέσως αφού έπρεπε να είμαστε δεμένοι για να βγει μια ωραία παράσταση.

Στη θεατρική ομάδα υπάρχουν παιδιά από τρία διαφορετικά σχολεία. Πήγε καλά αυτό;

[ΠΑΥΛΟΣ] Σίγουρα η συνύπαρξη και συμβίωση παιδιών διαφορετικών ηλικιών και σχολείων θα αποτελούσε εξ αρχής ένα αγκάθι για την ομάδα ωστόσο με το ευχάριστο κλίμα που δημιουργήθηκε πρώτα από όλα από τους καθηγητές μας γίναμε κάτι παραπάνω από παρέα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

Οι χορογραφίες του έργου απαιτούν συγχρονισμό και αρμονία. Ήταν εύκολο να το πετύχετε; Είχατε κάποια βοήθεια;

[ΜΙΧΑΕΛΑ] Στην αρχή δεν ήταν εύκολο να πετύχουμε όλες τις χορογραφίες καθώς απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή και συγχρονισμό από όλα τα μέλη της ομάδας. Όμως μετά από πολλές πρόβες και με τη βοήθεια έμπειρων χορογράφων και των κοριτσιών που ήξεραν καλύτερα τις χορογραφίες καταφέραμε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τι είναι αυτό που σε κούραζε περισσότερο στις πρόβες;

[ΜΑΞΙΜΟΣ] Δεν μπορώ να πω ότι με κούραζε κάτι ιδιαίτερα, είχαμε πάρα πολύ καλές σχέσεις και με τα παιδιά και με τους καθηγητές και ήμασταν μια πολύ καλή ομάδα η οποία πέρα από την εξαιρετική δουλειά που κάναμε σε κάθε πρόβα, βάλαμε όλοι το λιθαράκι μας για να είναι οι πρόβες ευχάριστες δίχως να κουραζόμαστε

Πρόσφατα συμμετείχατε σε Διεθνές Φεστιβάλ αρχαίου δράματος στη Μεσσήνη. Αλήθεια πώς είναι να παίζεις σε ένα αρχαίο θέατρο;

[ΜΙΧΑΕΛΑ] Παίζοντας σε ένα αρχαίο θέατρο είναι πραγματικά μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία που σε ταξιδεύει πίσω στο χρόνο. Η ακουστική είναι εξαιρετική αφού ο κάθε ήχος φτάνει καθαρά στο κοινό ανεξάρτητα από την θέση τους. Ο χώρος του θεάτρου είναι γεμάτος ιστορία και γι’ αυτό σου προκαλεί μια αίσθηση σύνδεσης με το παρελθόν καθώς και δέος όταν αντιλαμβάνεσαι ότι πριν από εκατοντάδες χρόνια έπαιζαν παραστάσεις στο ίδιο θέατρο που παίζεις κι εσύ τώρα.

Τι σου άρεσε περισσότερο από τη συμμετοχή σας στο Φεστιβάλ;

[ΕΛΕΝΗ] Γενικά σαν εμπειρία ήταν υπέροχη, πιο ωραία όμως μέρα για μένα ήταν εκείνη της παράστασης στην οποία είχαμε ενθουσιαστεί όλοι εφόσον την παρουσιάζαμε για πρώτη φορά μπροστά σε πολύ κόσμο. Το  άγχος μας ήταν τεράστιο το οποίο όμως μετατράπηκε αμέσως σε χαρά όταν ακούσαμε το δυνατό χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης από τους θεατές και από  τα συγχαρητήρια που δεχτήκαμε. Ήμασταν πλέον σίγουροι ότι κάναμε εξαιρετική δουλειά.

Η παράσταση που θα δούμε στο Καστράκι σε λίγες μέρες θα έχει κάποιες αλλαγές σε σχέση με αυτή που παρουσιάσατε στη Μεσσήνη;

[ΣΟΦΙΑ] Ναι ιδιαίτερα στην παραγωγή της παράστασης. Τα σκηνικά στην παράσταση στο Καστράκι είναι πολύ πιο εντυπωσιακά από αυτά στην παράσταση της Μεσσήνης. Υπάρχουν και κάποιες άλλες αλλαγές που έχουν γίνει στο έργο μέσα σε αυτούς τους δύο μήνες, όπως σε μερικές χορογραφίες. Τέλος, είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν και αλλαγές στην διατύπωση των στίχων καθώς μεσολάβησε ένα χρονικό διάστημα για επιπλέον εξάσκηση.

Έχετε κι άλλες υποχρεώσεις μετά ή η παράσταση της Μήδειας στο Καστράκι θα είναι η τελευταία;

[ΦΩΤΕΙΝΗ] Η αλήθεια είναι πως η παράσταση της Μήδειας στο Καστράκι δεν θα είναι η τελευταία μας. Θα συμμετέχουμε στο Φεστιβάλ της Κατερίνης στις αρχές του φθινοπώρου, με την παράσταση της Μήδειας για ακόμα μια φορά. Είμαστε έτοιμοι να ανεβάσουμε την παράσταση στο θέατρο του αρχαίου Δίου. Το περιμένουμε όλοι με ανυπομονησία.

Αλήθεια, πώς προσλαμβάνει μια έφηβη του 2024 ένα έργο όπως η Μήδεια;

[ΣΟΦΙΑ] Εγώ προσωπικά προσλαμβάνω την Μήδεια ως ένα δείγμα δυναμισμού των γυναικών. Ο χαρακτήρας της αποτελεί κατά την γνώμη μου πρότυπο, καθώς έχει ως βασικές ηθικές αξίες την αγάπη και την πίστη. Η Μήδεια ως έργο ενσαρκώνει τα διαχρονικά προβλήματα της ζωής μας και μας επιτρέπει να τα διερευνήσουμε από πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες. Το θεωρώ ένα έργο μαγευτικό.

Αξίζει να παρακολουθεί κανείς παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας;

[ΦΩΤΕΙΝΗ] Πιστεύω ότι όχι απλά αξίζει, το θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό ιδίως στις μέρες μας να παρακολουθεί κανείς τέτοιου είδους παραστάσεις. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τον αρχαίο πολιτισμό τους, από που προήλθαν. Μέσα από την τραγωδία τους δίνεται η ευκαιρία να μάθουν. Σε ένα αρχαίο δράμα θίγονται διαχρονικά θέματα, προβληματισμοί και διλήμματα. Υπάρχει πολλές φορές και ταύτιση με τους ήρωες. Όλα αυτά συντελούν στην κριτική σκέψη του ανθρώπου. Τα έργα αυτά παρουσιάζουν με εντυπωσιακό τρόπο την τραγική ομορφιά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Τι θα έλεγες στον κόσμο που θα έρθει να σας δει; Τι να περιμένει;

[ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ] Μετά από τρεις εκτελέσεις της παράστασής μας μπροστά σε κοινό, ξέρω τι θα δει ο κόσμος και πιστεύω ότι αξίζει ο καθένας να παρακολουθήσει το συγκεκριμένο έργο. Είμαι σε θέση να υποσχεθώ πολλά για ολόκληρη την παράσταση και την ομάδα μας. Να περιμένει, άριστες εκτελέσεις χορογραφιών, υποκριτικές ικανότητες, που κανείς δεν περιμένει να έχουν μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου και νομίζω ότι θα φανεί η πολλή και σκληρή δουλειά και οι πολύωρες πρόβες του τελευταίου χρόνου. Γνωρίζω ότι ο πήχης, για την παράσταση, είναι ψηλά, αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν θα απογοητευτεί κανένας.

Εσύ, Δήμητρα;

[ΔΗΜΗΤΡΑ] Εγώ έχω να πω, ότι είναι μια πολύ όμορφη διδακτική παράσταση με ωραία κίνηση και μελωδία. Από την αρχή έως το τέλος κρατάει το κοινό σε εγρήγορση με εναλλαγές συναισθημάτων, λόγω του χαρακτήρα της Μήδειας. Όλη αυτή η προσπάθεια, έχει γίνει από παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου, που με την βοήθεια τεσσάρων καθηγητών, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για να βγει αυτό το σπουδαίο αποτέλεσμα.

 

Απόψε η θεατρική παράσταση: «ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΣΑΙΞΠΗΡ», από την καλλιτεχνική ομάδα του 2ου ΓΕΛ Γρεβενών, ΚινΘΕΑ.

0

 

 

Η καλλιτεχνική ομάδα του 2ου ΓΕΛ Γρεβενών, ΚινΘΕΑ, με τη στήριξη του ΚΘΒΕ, παρουσιάζει την παράσταση ¨ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΣΑΙΞΠΗΡ, λίγο πριν ξημερώσει», στο Πάρκο των Μανιταριών, ΣΗΜΕΡΑ, Κυριακή 16 Ιουνίου 2024.

Θα δοθούν τρεις διαδοχικές παραστάσεις, του ίδιου θεατρικού έργου, με ώρες έναρξης: 20 45΄, 21 45΄, 22 45΄.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελέυθερη.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ της παράστασης « ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΣΑΙΞΠΗΡ, λίγο πριν ξημερώσει»

Διασκευή – σκηνοθεσία: Παναγιώτης Χρυσίδης, Θεατρολόγος

Δραματουργία: Κατερίνα Βάιου, φιλόλογος

Φωνητική διδασκαλία: Βασιλική Ευταξία, ηθοποιός

Σοφία Ισπογλίδου (Ρωμαίος)

Θωμαή Λιάκα (Ιουλιέτα)

Αναστάσης Γεραΐδης (Σάυλοκ)

Πηνελόπη Παπαδοπούλου (Άμλετ)

Βιργινία Τσομπίκου (Λαίδη Μακπμπέθ)

Οδηγοί:Χλόη Βραβοσινού, Βασιλική Γκαντήραγα, Αθηνά Σαμαρά

Συντελεστές Βίντεο:

Χρήστος Κυρατζής (Φάντασμα – Σκηνή Άμλετ)

Στέργιος Στεργιούλας (Φάντασμα – Σκηνή Άμλετ)

Ειρήνη Αβραμίδου (Μάγισσα Α, - Σκηνή Μακμπέθ)

Βασιλική Ανδρεάδου (Μάγισσα Β - Σκηνή Μακμπέθ)

Βασιλική Γκαντήραγα (Μάγισσα Γ- Σκηνή Μακμπέθ)

Ιόλη Μέντζιου (Πιάνο)

Εύα Τριγώνη (Αφήγηση)

Ιωάννα Πηγατσιώτη: Μουσική εισαγωγή

Μήνυμα  έναρξης: Κυριακή Χαντέ

Υποβολείς: Έφη Γούσιου, Ελευθερία Παπανικολάου, Μαρία Ιωάννα Στεργιούλα

Φωνητικό  ντουμπλάρισμα: Χλόη Βραβοσινού, Βασιλική Γκαντήραγα, Ιωάννα Πηγατσιώτη

Κάμερα: Κωνσταντίνος Τσιόχας

Σχεδιασμός αφίσας –πρόσκλησης: Ιόλη Μέντζιου, Νίκος Ρότσικας

Υποδοχή: Βασιλική Γκουμούλα, Κωνσταντίνος Τσιόχας

Εποπτεία εξόδου θεατών: Εύα Τριγώνη

Υπέυθυνοι βιντεοπροβολών: Νίκος Ρότσικας, Χρήστος Κυρατζής, Στέργιος Στεργιούλας

Διευθέτηση ροής παράστασης: Χρήστος Τοπαλίδης, Σαράντης Παππάς, Δήμητρα Τζήμα, Εύα Παπαθεοδώρου, Ελισάβετ Γεράση

Υπεύθυνη  κοστουμιών και σκηνικών: Ανθή Παπανικολάου, φιλόλογος

Υπεύθυνος υλικοτεχνικού εξοπλισμού: Χρήστος Δημάδης, μαθηματικός

Προσαρμογή – μεταποίηση κοστουμιών: Χαρά Καραλιόλιου

Φωτογραφία: Χρήστος Δημάδης, Γιάννης Ψάριας

Μακιγιάζ φωτογράφησης: Χρυσούλα Τζελίνη, αισθητικός

Ηχογράφηση: Ιδιωτικό στούντιο Στέλιου Κώττα

Κομμώσεις: Ειρήνη Παπανικολάου

Χατίρια: Νίκος Κυρτζόγλου

Ήχος- φωτισμός: Νίκος Μπέλτσιος Βοηθοί: Ζήσης Μπουκλάς , Γιάννης Σιδέρης, Γιώργος Δούμας

Συντονισμός-οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Βάιου, φιλόλογος

Χορηγοί: Περιφερειακή Ενότητα Γρεβενών, Δήμος Γρεβενών, Κέντρο πρόληψης Γρεβενών “Ορίζοντες”, Εταιρεία ξύλου “Γιώτας Α.Ε.”, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Η παράσταση “εντάσσεται” στο «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2024» του Δήμου και της ΠΕ Γρεβενών.

 

Γραφείο τύπου

Δημάρχου Γρεβενών

Πρόσκληση Δ.Σ. Δήμου Γρεβενών

0

Προς    1. κ. Κυριάκο Ταταρίδη Δήμαρχο Γρεβενών

  1. Δημοτικούς Συμβούλους Δήμου Γρεβενών

                                                           

Πρόσκληση

 

Καλείστε σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 65 & 67 του Ν. 3852/2010 (Φ.Ε.Κ. 87/Α/2010) όπως ισχύουν, στην 18η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Γρεβενών, που θα πραγματοποιηθεί στις 19 Ιουνίου 2024 ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:00, στο Δημαρχείο (αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου), με θέματα ημερήσιας διάταξης:

 

Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών 

Θέμα    1ο Έγκριση της τριμηνιαίας έκθεσης αποτελεσμάτων έκθεσης προϋπολογισμού δαπανών – εσόδων 1ου τριμήνου έτους 2024, όπως συντάχθηκε από την Δημοτική Επιτροπή
Θέμα    2ο Καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Γρεβενών
Θέμα    3ο Καθορισμός αριθμού μαθητευόμενων Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. για απασχόληση στον Δήμο Γρεβενών κατά την περίοδο 2024-2025
Θέμα    4ο Αποζημίωση εξωσυμβατικής χρήσης, σε βάρος μισθωτών για τη μεταβατική χρονική περίοδο μεταξύ παλαιάς και νέας μίσθωσης δημοτικού καταστήματος (υγειονομικού ενδιαφέροντος)

 

Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Καθαριότητας

Θέμα    5ο Έγκριση Επιχειρησιακού Προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς Δήμου Γρεβενών

 

Ειδικά Θέματα

Θέμα    6ο Καθορισμός αμοιβής δικηγόρου για την άσκηση κάθε προβλεπόμενης νόμιμης δικαστικής ενέργειας, ήτοι για την παράσταση και εκπροσώπηση του Δήμου Γρεβενών ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης σε οποιαδήποτε δικάσιμο, σχετικά με την Ενδοδικαστική Συμβιβαστική Επίλυση Διαφοράς σε Συμβούλιο, που απορρέει από την αγωγή με αριθμό κατάθεσης ΑΓ 182/29-03-2024 του Νικολάου Βραζιτίκου του Γεράση, κατοίκου Σαμαρίνας Γρεβενών, κατά του Δήμου Γρεβενών, με αντικείμενο την εκτέλεση σύμβασης ανάθεσης υπηρεσίας με τίτλο «ΜΙΣΘΩΣΗ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Δ.Ε. ΟΡΕΙΝΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ 2023», συνολικού ποσού 9.920,00 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, πλέον τόκων και εξόδων και την υπογραφή του σχετικού πρακτικού και οποιουδήποτε άλλου απαιτούμενου εγγράφου, διενεργώντας όλα τα νόμιμα προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του Δήμου Γρεβενών
Θέμα    7ο Καθορισμός αμοιβής δικηγόρου για την άσκηση κάθε προβλεπόμενης νόμιμης δικαστικής ενέργειας, ήτοι για την παράσταση και εκπροσώπηση του Δήμου Γρεβενών ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης σε οποιαδήποτε δικάσιμο, σχετικά με την Ενδοδικαστική Συμβιβαστική Επίλυση Διαφοράς σε Συμβούλιο, που απορρέει από την αγωγή με αριθμό κατάθεσης ΑΓ 447/10-08-2023 της εταιρίας με την επωνυμία «LEVER ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ», που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη, κατά της ΔΕΚΕ Γρεβενών, στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της οποίας υπεισήλθε ο Δήμος Γρεβενών, με αντικείμενο την εκτέλεση έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, συνολικού ποσού 44.228,31 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, πλέον τόκων και εξόδων και την υπογραφή του σχετικού πρακτικού και οποιουδήποτε άλλου απαιτούμενου εγγράφου, διενεργώντας όλα τα νόμιμα προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του Δήμου Γρεβενών

 

Στη συνεδρίαση προσκαλείται ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Γρεβενών κ. Ευθύμιος Πρέβεζας.

 

 

Η Πρόεδρος του Δ.Σ.

 

 

Ο Καιρός

Grevená
clear sky
3.6 ° C
3.6 °
3.6 °
79 %
1.1kmh
8 %
Τρ
14 °
Τε
17 °
Πε
16 °
Πα
13 °
Σα
12 °