Το Δημοτικό Συμβούλιο Γρεβενών, κατά την 12η Τακτική Μεικτή Συνεδρίασή του που πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουνίου 2026, ενέκρινε ομόφωνα ψήφισμα συμπαράστασης προς τους γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους και αλιείς για τις κινητοποιήσεις της περιόδου 2025-2026.
Το θέμα συζητήθηκε εκτός ημερήσιας διάταξης, αφού προηγουμένως το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα τον κατεπείγοντα χαρακτήρα του.
Το σχετικό ψήφισμα κατατέθηκε από τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς Ανατολικής Εορδαίας και Νότιας Λεκάνης Βεγορίτιδας, Γρεβενών, Φλώρινας «Οι Πελαγωνίτες» και Κοζάνης «Τσιαρτσιαμπά» και έχει ως εξής:
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
Για συμπαράσταση στους γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους και αλιείς για τις κινητοποιήσεις της περιόδου 2025 – 2026
«Το τελευταίο διάστημα έχουν πληθύνει οι κλήσεις σε εκατοντάδες γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους και αλιείς σε όλη τη χώρα και στην περιοχή μας για την παροχή εξηγήσεων (στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης) για τις πρόσφατες αγροτικές κινητοποιήσεις της περιόδου 2025 – 2026, για ποινικά αδικήματα και κυρίως για το αδίκημα της “παρακώλυσης συγκοινωνιών”.
Την ώρα που έχει ξεκινήσει η κύρια δίκη για το έγκλημα στα Τέμπη, χωρίς κανένα πολιτικό πρόσωπο να βρίσκεται στο εδώλιο, την ώρα που για το “φαγοπότι” του ΟΠΕΚΕΠΕ προκλητικά απαλλάσσονται κυβερνητικά στελέχη, την ίδια ώρα κλιμακώνεται η καταστολή απέναντί μας για τον αγώνα επιβίωσης που δώσαμε.
Οι κινητοποιήσεις μας έγιναν στα πλαίσια της συνδικαλιστικής δραστηριότητας, με σκοπό την υπεράσπιση του δικαιώματός μας να ζήσουμε με ένα αξιοπρεπές εισόδημα και να συνεχίσουμε να ασκούμε την επαγγελματική μας δραστηριότητα. Στον αγώνα αυτό βρήκαμε συμπαραστάτη στο πλευρό μας τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού.
Την ίδια ώρα που ο πρωθυπουργός έλεγε ότι δεν πρόκειται να διωχθούν οι αγρότες που βγήκαν στον δρόμο, προχωρούν οι διώξεις. Ο εμπαιγμός αυτός δεν είναι τυχαίος. Η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει να μας τρομοκρατήσει, να φιμώσει τον μεγαλειώδη αγώνα μας μπροστά και στη μεγαλύτερη όξυνση των προβλημάτων που μας οδηγούν πάλι στον δρόμο του αγώνα για την επιβίωση.
Δεν μας έφταναν τα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουμε, έχουμε και τις διώξεις και την τρομοκρατία να μας κάνουν τη ζωή ανυπόφορη.
Στα πλαίσια αυτά απαιτούμε:
- Να μπει τέρμα στις συνεχιζόμενες ποινικές διώξεις.
- Να μπει το σύνολο των υποθέσεων από τους αρμόδιους εισαγγελείς στο αρχείο.
- Να αρθούν όποιες καταδικαστικές αποφάσεις, πρόστιμα κ.λπ. έχουν επιβληθεί.
Επιπλέον ζητάμε:
- Να πληρώσει όλες τις χρωστούμενες ενισχύσεις.
• Να μας επιστρέψει, με τη μορφή αναπλήρωσης εισοδήματος, το 1 δισεκατομμύριο ευρώ που έκλεψαν τα τρωκτικά της τα τελευταία 6 χρόνια από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.
• Να ψηφίσει νομοθετική ρύθμιση ώστε όλες οι διώξεις των αγροτών να μπουν στο αρχείο.
• Τώρα πετρέλαιο στο 1 ευρώ — όπως κερδίσαμε στα μπλόκα — φθηνά λιπάσματα και φυτοφάρμακα, καθώς και εγγυημένες τιμές στα προϊόντα μας.
• Λήψη μέτρων για την κτηνοτροφία: έλεγχος των ζωονόσων με εμβολιασμούς, εφαρμογή μέτρων βιοασφάλειας και ουσιαστική στήριξη των κτηνοτρόφων.
Καλούμε τους φορείς, τα σωματεία και τον λαό της περιοχής να συμπαρασταθούν στο δίκαιο αίτημά μας.».
Γραφείο τύπου
Δημάρχου Γρεβενών





