10 C
Grevená
Κυριακή, 2 Νοεμβρίου, 2025

Πρέπει να διαβάσετε

myGrevena
myGrevena
Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας. Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΛΤΑ

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ  Δυτικής Μακεδονίας σε έκτακτη συνεδρίαση του στις 31 Οκτωβρίου 2025, αποφάσισε ομόφωνα την έκδοση ψηφίσματος, σχετικά με την κατάργηση των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ σε Άργος Ορεστικό, Βελβεντό, Δεσκάτη, Νεάπολη, Σέρβια και Σιάτιστα, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή του στην απόφαση συρρίκνωσης του δικτύου των καταστημάτων ΕΛΤΑ ανά την Ελλάδα και ειδικότερα στη Δυτική Μακεδονία.

Με την απόφαση αυτή καταργούνται οι πολύτιμες υπηρεσίες και ο κοινωνικός χαρακτήρας των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) και επιτείνεται ακόμη περισσότερο η ερημοποίηση της υπαίθρου.

Το κλείσιμο των καταστημάτων ΕΛΤΑ πλήττει σοβαρά τις τοπικές κοινωνίες της Περιφέρειας και κατά συνέπεια την τοπική οικονομία επιτείνοντας τα προβλήματα που ήδη έχουν δημιουργηθεί από την κατάργηση και άλλων πολύτιμων υπηρεσιών (ΔΟΥ, τράπεζες κλπ)

Για τους λόγους αυτούς το Διοικητικό Συμβούλιο:

  1. Εκφράζει την έντονη αντίθεση στην εν κρυπτώ απόφαση για την άμεση κατάργηση των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ στο Άργος Ορεστικό, στο Βελβεντό, στη Δεσκάτη, στη Νεάπολη, στα Σέρβια και στη Σιάτιστα.
  2. Απαιτεί την άμεση επανεξέταση και ακύρωση της σχετικής απόφασης από τη Διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων και τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα έτσι ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία όλων των εν λόγω υποκαταστημάτων ως βασικής κοινωνικής υποδομής, με παράλληλη στελέχωση και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, για την ασφαλή διανομή συντάξεων, την αποστολή και λήψη λογαριασμών και εγγράφων κλπ
  3. Θα συνεχίσει κάθε προσπάθεια διεκδίκησης ώστε να διασφαλιστεί η διατήρηση της λειτουργίας των καταστημάτων αυτών

 

Αποδέκτες ψηφίσματος :

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΚΕΔΕ

Βουλευτές των Π.Ε. Καστοριάς, Κοζάνης, Γρεβενών και Φλώρινας

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

ΜΜΕ Δυτικής Μακεδονίας

 

***

 

Σωματείο Εργαζομένων ΕΛΤΑ

Δυτ. Μακεδονίας, Ημαθίας & Πέλλας

Ζαφειράκη 4 – 501 00 ΚΟΖΑΝΗ

Ηλεκτρονική Δ/νση: www.eltadm.gr

e-mail: eltadm@eltadm.gr

 

Κοζάνη 30 10 2025

Κύριοι της Διοίκηση των ΕΛΤΑ και της κυβέρνησης, για άλλη μια φορά δοκιμάζεται η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα της Πολιτείας.

  • Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι η αρχαιότερη δημόσια υπηρεσία στην Ελλάδα, ιδρύθηκαν το 1828 και συμπληρώνει σύντομα 2 αιώνες λειτουργίας και προσφοράς.
  • Το δημόσιο ταχυδρομικό δίκτυο εξυπηρετεί, όλα αυτά τα χρόνια, όλους τους πολίτες όπου αυτοί και αν κατοικούν και απαιτεί πολιτικές προστασίας για την αποτελεσματικότητά του.
  • Σε πολλές περιπτώσεις το ταχυδρομείο είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ έκφραση παρουσίας της πολιτείας, του κράτους και της κυβέρνησης, ιδιαίτερα δε στις ορεινές, νησιώτικες και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
  • Για σειρά ετών η κυβέρνηση ΑΠΕΡΓΕΙ από κάθε πολιτική που ενισχύει και αναπτύσσει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στοχεύοντας στην απαξίωσή τους για να μετατραπούν σε εύκολο λάφυρο σε κάθε είδους κερδοσκόπους. Το Ταχυδρομείο δεν πρέπει να μετατραπεί σε κερδοσκοπικό εργαλείο στα χέρια οποιουδήποτε φιλόδοξου και “κολλητού” δήθεν επενδυτή.
  • Η συνολική και διαχρονική επένδυση του κράτους, των πολιτών, της κοινωνίας και των εργαζομένων στα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι ανυπολόγιστη, δεν μπορεί να αποτιμηθεί και βέβαια δεν μπορεί να εκποιηθεί.

Κύριοι

Η απόφαση για το κλείσιμο πλέον των 200 Γραφείων,  έχει θορυβήσει τους εργαζόμενους και δημιουργεί πολλά ερωτηματικά αναφορικά με τη σκοπιμότητα μιας τόσο βεβιασμένης ενέργειας. Το γεγονός ότι οι όποιες ενέργειες λαμβάνουν χώρα στο παρασκήνιο εντείνει ακόμα περισσότερο την ανησυχία μας.

Επειδή μια τόσο σοβαρή και καθοριστική για την υπηρεσία και τους συναδέλφους απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί ερήμην των ενδιαφερομένων, σας καλούμε να επανεξετάσετε την απόφασή σας και η λύση να αναζητηθεί μέσα από έναν ειλικρινή διάλογο.

Για μια ακόμη φορά επαναλαμβάνουμε ότι δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα που να δικαιολογεί την πλήρη απαξίωση με απώτερο στόχο το ξεπούλημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Κάνετε πως αγνοείτε ότι  το κλείσιμο Ταχυδρομικών Καταστημάτων στην περιφέρεια, στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές, θα οδηγήσει στην  διάλυση του πανελλαδικού δικτύου και οι πολίτες θα πληρώνουν ακριβές τιμές ως απόρροια της ανεξέλεγκτης αγοράς των ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Ιδιαίτερα στη Δυτική Μακεδονία οι πολίτες της οποίας βιώνουν και τα αποτελέσματα της βίαιης και άναρχης απολιγνιτοποίησης, το κλείσιμο των Ταχυδρομικών Γραφείων σε:

  • Βελβεντό, Σέρβια, Σιάτιστα, Νεάπολη, Δεσκάτη, Άργος Ορεστικό, αλλά και των Αλεξάνδρειας, Αριδαίας Σκύδρας στους όμορους Νομούς θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση των περιοχών αυτών, αλλά και των προσφερόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

Σας καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή να ΜΗΝ προχωρήσετε στην μετατροπή, ουσιαστικά, των ΕΛΤΑ από «μαγαζί γωνία σε παρηκμασμένο συνοικιακό περίπτερο».

Καλούμε τους τοπικούς Βουλευτές, τους κοινωνικούς φορείς, την Περιφερειακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση να αντιδράσουν άμεσα και να μην επιτρέψουν να διαπραχθεί άλλο ένα έγκλημα σε βάρος της κοινωνίας, του λαού και της περιοχής.

Γραφείο Τύπου

 

***

Π. Κουκουλόπουλος:  «Να αποτραπεί το κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ στο νομό μας» 

Ερώτηση για το κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ στο νομό μας, αλλά και πανελλαδικά κατέθεσε ο Πάρις Κουκουλόπουλος μαζί με σύσσωμη την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής. Η νέα αυτή παρέμβαση του βουλευτή Κοζάνης έρχεται σε  συνέχεια των προηγούμενων κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων που έχει ήδη πραγματοποιήσει για το μείζον αυτό ζήτημα περεταίρω υποβάθμισης του τόπου μας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Προς τον κ. Τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Παπαστεργίου Δημήτριο

Κύριε Υπουργέ,

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται σε ολόκληρη τη χώρα συστηματική μείωση του δικτύου των καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με αναστολές λειτουργίας ή οριστικά κλεισίματα σε πολλές περιοχές, αστικές και αγροτικές. Οι εξελίξεις αυτές εγείρουν σοβαρά ερωτήματα ως προς τη συμμόρφωση της ΕΛΤΑ Α.Ε. με τις υποχρεώσεις της ως παρόχου Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε παλαιότερη κοινοβουλευτική μας παρέμβαση:

«από την 1.1.2018, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 197 του ν. 4389/2016, το σύνολο των μετοχών κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου της ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε. έχει μεταβιβαστεί στην εταιρεία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε., η οποία από τον Δεκέμβριο του 2020 κατέχει το 100% των μετοχών. Η ΕΛΤΑ Α.Ε., ως φορέας καθολικής υπηρεσίας, υποχρεούται να διασφαλίζει στους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών σε όλη την ελληνική επικράτεια, μόνιμα και σε τιμές προσιτές, καθολική ταχυδρομική υπηρεσία… σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τη σύμβαση ανάθεσης παροχής της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΛΤΑ Α.Ε. της 9.12.2022».Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) είναι, όπως αναφέρεται, η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή για την εποπτεία και την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση παραβίασης των όρων της Καθολικής Υπηρεσίας».

Ωστόσο, οι διαδοχικές αποφάσεις αναστολής λειτουργίας ή συγχώνευσης ταχυδρομικών καταστημάτων, χωρίς επαρκή πρόβλεψη για εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης των πολιτών (όπως κινητές μονάδες, τοπικοί πράκτορες ή ψηφιακές υποστηρικτικές δομές), δεν φαίνεται να λειτουργούν προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας, ιδίως στις ορεινές, νησιωτικές και αγροτικές περιοχές, ενώ παράλληλα δεν υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και το δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης όλων των πολιτών.

Οι κάτοικοι αυτών των περιοχών στερούνται πλέον βασικών υπηρεσιών — πληρωμών, αποστολών και παραλαβών, ταχυδρομικών δεμάτων και συναλλαγών μικροχρηματοοικονομικού χαρακτήρα — που συνδέονται άμεσα με την καθημερινή οικονομική και κοινωνική ζωή. Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με τη συνοχή και την κοινωνική λειτουργία του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου, την τήρηση των υποχρεώσεων της ΕΛΤΑ Α.Ε. απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο και την ΕΕΤΤ, καθώς και τη διασφάλιση ίσης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ταχυδρομικές υπηρεσίες, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους.

Δεδομένου ότι, τα ΕΛΤΑ δεν αποτελούν απλώς πάροχο ταχυδρομικών υπηρεσιών, αλλά κρίσιμο κρίκο κοινωνικής συνοχής, ιδίως για ηλικιωμένους, αγρότες και μικρές επιχειρήσεις στην περιφέρεια & στην ύπαιθρο

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Ποια είναι τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που έχουν ήδη αναστείλει τη λειτουργία τους ή επίκειται να κλείσουν βάσει του σχεδίου αναδιοργάνωσης της ΕΛΤΑ Α.Ε.;
  2. Έχει προηγηθεί αξιολόγηση ή γνωμοδότηση της ΕΕΤΤ σχετικά με τις επιπτώσεις των παραπάνω αποφάσεων στην παροχή της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας;
  3. Ποια είναι τα κριτήρια και η διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη συγχώνευση ή κατάργηση καταστημάτων ΕΛΤΑ, και αν υπάρχει πρόβλεψη δημόσιας διαβούλευσης με τους οικείους δήμους και περιφέρειες;
  4. Πώς διασφαλίζεται ότι οι πολίτες σε απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές διατηρούν πρακτική πρόσβαση στις ταχυδρομικές υπηρεσίες που ορίζονται από τη σύμβαση του 2022;
  5. Προτίθεται το Υπουργείο να επανεξετάσει το υφιστάμενο σχέδιο αναδιάρθρωσης της ΕΛΤΑ Α.Ε., ώστε να μην θιγεί ο καθολικός χαρακτήρας των υπηρεσιών και να ενισχυθεί η παρουσία του Οργανισμού στις τοπικές κοινωνίες;
  6. Προτίθεται το Υπουργείο να διασφαλίσει, σε συνεργασία με την ΕΕΤΤ και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τη λειτουργία ενός ελάχιστου εγγυημένου δικτύου ΕΛΤΑ ανά Δήμο;»

 

***

Ερώτηση ΚΚΕ

Προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών, Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης

 

Θέμα: Να σταματήσει το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ. Να διασφαλιστεί ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας τους.

 

Η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), με τη στήριξη της κυβέρνησης, προχωρά σε μαζικό κλείσιμο άνω των 200 ταχυδρομικών καταστημάτων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της λεγόμενης «αναδιάρθρωσης» και «εξορθολογισμού» του δικτύου τους. Η εξέλιξη αυτή προκαλεί έντονες αντιδράσεις από εργαζόμενους και κατοίκους δεκάδων περιοχών, καθώς οδηγεί σε υποβάθμιση βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, απώλεια θέσεων εργασίας και παραπέρα ιδιωτικοποίηση του οργανισμού.

Η λεγόμενη «αναδιοργάνωση» των ΕΛΤΑ έχει ως βασικό αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου και των υπηρεσιών τους, με σοβαρές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το κοινό. Οι αλλαγές αυτές συνοδεύονται από περικοπές θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, μετακινήσεις προσωπικού, ενώ οι πολίτες, ιδιαίτερα στις αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, βλέπουν να αποκόπτονται από απαραίτητες ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της αγοράς και της αναζήτησης «στρατηγικού επενδυτή» για τα ΕΛΤΑ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για παράδοση ενός κρίσιμου δημόσιου αγαθού στα επιχειρηματικά συμφέροντα, με στόχο τη διασφάλιση της κερδοφορίας του κεφαλαίου και όχι την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους. Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, εργαζόμενοι και τοπικές κοινωνίες σε πολλές περιοχές της χώρας οργανώνουν κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις, απαιτώντας να μην κλείσει κανένα κατάστημα, να ενισχυθεί ο οργανισμός με μόνιμο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού. Οι πρωτοβουλίες αυτές αναδεικνύουν την ανάγκη να λειτουργήσουν τα ΕΛΤΑ ως δημόσια, κοινωνική υπηρεσία και όχι ως πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι η διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους. Αντί για λουκέτα, απολύσεις και ιδιωτικοποίηση, απαιτείται στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, σε κάθε γωνιά της χώρας.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

– Να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Να εξασφαλιστεί η παραμονή όλων των εργαζομένων στις θέσεις τους, χωρίς απολύσεις ή αναγκαστικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις, να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να ενισχυθούν οι υποδομές.

Οι Βουλευτές

Κατσώτης Χρήστος

Αμπατιέλος Νίκος

Δελής Γιάννης

Έξαρχος Νίκος

Καραθανασόπουλος Νίκος

Κομνηνάκα Μαρία

Λαμπρούλης Γιώργος

Μαρίνος Γιώργος

Μεταξάς Βασίλης

Παπαναστάσης Νίκος

Συντυχάκης Μανώλης

Στολτίδης Λεωνίδας

 

 

 

 

 

Πρόσφατες δημοσιεύσεις