15.3 C
Grevená
Τρίτη, 29 Απριλίου, 2025

Πρέπει να διαβάσετε

myGrevena
myGrevena
Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας. Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.

Ανακοίνωση συλλόγου εκπαιδευτικών

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΝΟΜΟΥ ΓΡΕΒΕΝΩΝ                                        Γρεβενά, 28/04/2025                                                                                         

Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζουν προκλητικά στον ίδιο αδιέξοδο δρόμο, η εικονική τους πραγματικότητα βλέπει «βελτιωμένο σχολείο» ενώ εντείνουν τις απειλές και τον αυταρχισμό.

Το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Γρεβενών   καταγγέλλει τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, με τις οποίες ισχυρίστηκε ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, όλα βαίνουν καλώς στο δημόσιο σχολείο, ότι υπάρχει βελτίωση και πρόοδος στα σχολεία και ότι το μόνο θέμα που δεν έχει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα» είναι η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Μάλιστα κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές, μην έχοντας κανένα άλλο σοβαρό επιχείρημα για τα αδιέξοδα που έχει οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική.

Απείλησε ευθέως τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κρατάμε όρθια τα σχολεία στις πιο αντίξοες συνθήκες, επειδή αντιπαλεύουμε, και όπως παραδέχονται συναντούν μεγάλες αντιστάσεις, την προσπάθεια κατηγοριοποίησης, εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, επειδή διαφαίνεται ότι ούτε η πολιτική των απειλών, των διώξεων και των πειθαρχικών όσων αγωνίζονται δεν έχει αποδώσει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα».

Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν ξεκάθαρη επίθεση στους εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας. Η κυβέρνηση προσπαθεί για ακόμα μια φορά να εξαπατήσει την κοινωνία, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εμφανίζοντας μια επίπλαστη «εικονική πραγματικότητα» για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Επιδιώκει να κρύψει τα τεράστια και εκρηκτικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική που εφαρμόζει, να υποβαθμίσει την πραγματική κατάσταση και τα προβλήματα που βιώνουμε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.

Την ίδια στιγμή, ο Πρωθυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση: για τα δεκάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, τις υποδομές που καταρρέουν, τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά βίας και bullying, τα υπερπληθή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, τον εξοντωτικό εξεταστικό μαραθώνιο, την ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων, την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής και πολλά άλλα.

Ταυτόχρονα επιχειρεί να εμφανίσει την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης και αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ενώ στην πραγματικότητα, έχει γίνει πλέον σαφές, ότι μέσω αυτής, προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η επίθεση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από τη μαζική αντίσταση του κλάδου,  από την επιμονή στη λογική των απειλών και των διώξεων που έχει καταφύγει.

Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε ένα μεγάλο αγώνα εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια για να μην περάσει η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για τη διατήρηση της  παιδαγωγικής μας υπόστασης. Αυτός ο αγώνας έχει «αποκαλύψει» τα σχέδιά της κυβέρνησης, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον,  αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις της Ομοσπονδίας και ασκούμε το απεργιακό μας δικαίωμα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ντάγκα Παναγιώτα, Λιάμπας Στέργιος                                                   

Πρόσφατες δημοσιεύσεις