Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας.
Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.
Πρεμιέρα των καλοκαιρινών δράσεων είχαμε την Τετάρτη 19/6/2024 με θέμα: “Από τη γη ως τον ουρανό: μαθαίνω, σκέφτομαι , ζω… “στον δροσερό εξωτερικό χώρο της παιδικής βιβλιοθήκης. Για ακόμα ένα καλοκαίρι η βιβλιοθήκη μας και οι περισσότερες βιβλιοθήκες της χώρας μας θα μετατραπούν σε χώρους εξερεύνησης, ανακάλυψης και ψυχαγωγίας χάρη στην καλοκαιρινή εκστρατεία ανάγνωσης και δημιουργικότητας που σχεδιάζεται και οργανώνεται από την σημαντικότερη βιβλιοθήκη της χώρας μας, την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας. Καθοριστικό ρόλο στον σχεδιασμό της πανελλήνιας αυτής δράσης διαδραματίζει και το Εργαστήρι Παιδαγωγικών Εφαρμογών και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ.
Οι μικροί μας φίλοι έφτασαν με χαμόγελα γνωρίζοντας τον φιλόξενο χώρο της βιβλιοθήκης, καθώς συμμετείχαν στις δράσεις μας και άλλα καλοκαίρια, αλλά υπήρχαν και καινούρια παιδιά που δήλωσαν συμμετοχή. Η βιβλιοθηκονόμος Θεολογία Ταρλατζή και η εκπαιδευτικός Ευαγγελία Καραμπερίδου καλωσόρισαν με αγκαλιές και φιλιά τα παιδιά και τους ευχήθηκαν με αγάπη να έχουν ένα όμορφο καλοκαίρι γεμάτο εμπειρίες ,γνώσεις, και εκπλήξεις σε αυτό το ξεχωριστό ταξίδι μεταξύ ουρανού και γης που θα πραγματοποιήσουμε. Αρχικά μιλήσαμε για τους στόχους της πρώτης δράσης που είναι να έρθουν σε επαφή με το θέμα της καλοκαιρινής εκστρατείας, να ανακαλύψουν καινούρια βιβλία, να αναγνωρίσουν το ρόλο της βιβλιοθήκης ως χώρο μάθησης , να αφομοιώσουν τις καινούριες γνώσεις, να συνεργαστούν, να κάνουν φιλίες και να διασκεδάσουν. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να κλείσουν τα μάτια και να πετάξουν ψηλά στον ουρανό και με τα μάτια της φαντασίας να παρατηρήσουν πώς είναι τα πράγματα εκεί ψηλά. Και από εκεί να κάνουν μια βουτιά και να τρυπώσουν στα βάθη της γης. Έτσι πραγματοποίησαν το πρώτο τους ταξίδι που το αποτύπωσαν στο ημερολόγιο που τους μοιράστηκε και στο οποίο θα καταγράφουν όλο το καλοκαίρι τις πληροφορίες και τις γνώσεις που θα συγκεντρώνουν. Με την καθοδήγηση των εμψυχωτριών ακολούθησε ο χωρισμός των παιδιών σε δύο ομάδες, του ουρανού και της γης. Σκορπίστηκαν μέσα στη βιβλιοθήκη και βρήκαν τις κρυμμένες κάρτες που υπήρχαν ανάμεσα στα βιβλία. Οι πληροφορίες που βρίσκονταν στις κάρτες δεν ήταν ολοκληρωμένες έλειπε μέρος τους. Κάποιος φαίνεται ότι το είχε σβήσει. Δημιουργήθηκε μια συζήτηση για το ποιος πιστεύουν ότι το έκανε. Προσπάθησαν να προσθέσουν τις λέξεις που έλειπαν με τη βοήθεια των βιβλίων. Η αποστολή τους ήταν να ανακαλύψουν ποιος το έκανε και να τον αντιμετωπίσουν για να σώσουν τις γνώσεις που υπάρχουν στα βιβλία. Άκουσαν για τη λέξη λήθη που εξαφανίζει τις γνώσεις τις τόσο σημαντικές για τον άνθρωπο. Οι δύο ομάδες στα δύο κομμάτια χαρτονιού σχεδίασαν εικόνες που έχουν σχέση με τον ουρανό και τη γη. Αλλά αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν ότι έγραψαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπίσουν την λήθη που απειλεί την γνώση. Η αγάπη για τη γνώση, τα βιβλία και τις βιβλιοθήκες, η δύναμη της συνεργασίας, οι φιλίες, η σκέψη, ήταν αυτά που συνόδεψαν τις ζωγραφιές τους. Έγιναν δύο υπέροχοι πίνακες με όμορφες εικόνες και δυνατά μηνύματα. Απόλαυσαν πραγματικά την πρώτη δράση, ένιωσαν και κατανόησαν ότι η αποστολή τους είχε ήδη ξεκινήσει και ότι θα είναι αυτά που θα φρουρήσουν το θησαυρό της γνώσης και θα τον παραδώσουν στις επόμενες γενιές.