Η παγκόσμια ημέρα ποίησης στις 21 Μαρτίου μας έδωσε το έναυσμα για να τη γιορτάσουμε με μια σειρά δράσεων. Το 9ο νηπιαγωγείο ήταν μαζί μας σε μία απ’ αυτές για να παρακολουθήσει το πρόγραμμα “Tο δέντρο της ποίησης ανθεί”. Τους μαθητές συνόδεψαν η εκπαιδευτικός Μαριάννα Ζησοπούλου, η ψυχολόγος Ελένη Χαλκίδου και η γονέας Δήμητρα Δημάδη.
Η όμορφη παρέα ήρθε στο αναγνωστήριο της βιβλιοθήκης και γέμισε φως με τα χαμόγελά και την ευχάριστη διάθεση τους. Η ανυπομονησία ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους και ξεκινήσαμε γρήγορα τη δράση.
Αναφερθήκαμε στην σημασία της ημέρας και τον λόγο για τον οποίο η πρώτη ημέρα της Άνοιξης, η 21η Μαρτίου είναι η ιδανική για τη γιορτή της ποίησης, η οποία ξεκίνησε από την Ελλάδα. Μιλήσαμε για ποιητές ξεφυλλίσαμε βιβλία ποιημάτων για παιδιά και διαβάσαμε το βιβλίο “Ο γύρος του χρόνου με ποιήματα” της Μαριγώς Αλεξοπούλου με ποιήματα μεγάλων Ελλήνων ποιητών. Αναφερθήκαμε στις λέξεις που τους έκαναν εντύπωση για το πώς αντιλαμβάνονται την ποίηση και πως η ποίηση υπάρχει παντού στη ζωή μας.
Στη συνέχεια τα παιδιά ανέφεραν λέξεις που αγαπούν, τις μπλέξαμε μεταξύ τους, συμπληρώσαμε και άλλες και με τη φαντασία και ενθουσιασμό των μικρών μας δημιουργών γεννήθηκαν υπέροχα ποιήματα. Σκιτσάραμε ένα ψηλό και δυνατό δέντρο γεμάτο όμορφα χρωματιστά λουλούδια τόσο ξεχωριστά, γιατί ανθίσανε ακούγοντας ποιήματα των παιδιών. Και δίπλα ένα δέντρο ξερό και μόνο γιατί δεν το άγγιξε η ομορφιά της ποίησης. Συζητήσαμε πόσο θετική επίδραση έχει η ποίηση στον άνθρωπο.
Επηρεασμένα από την ομορφιά της δράσης σε μια κόλα χαρτί έδωσαν μορφή στην ποίηση και γράψαμε τι σημαίνει η ποίηση. Οι ζωγραφιές καταπληκτικές και τα μηνύματα συγκινητικά. Ποίηση σημαίνει ένα παιδί χαμογελαστό, ποίηση σημαίνει λουλούδια ανθισμένα, ποίηση σημαίνει το σπίτι μου και τόσα άλλα που τα δέσαμε και φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι γεμάτο συναίσθημα που θα τους θυμίζει τη ξεχωριστή αυτή ημέρα.
Μια πραγματικά υπέροχη και δημιουργική δράση που την απόλαυσαν κρατώντας το ενδιαφέρον τους μέχρι το τέλος. Συνεργάστηκαν, άκουσαν ποιήματα, έμαθαν τους δημιουργούς τους, συνέθεσαν δικά τους και δανείστηκαν βιβλία, για να συνεχίσουν να εμπνέονται στην τάξη τους.
Υλοποίηση δράσης : Θεολογία Ταρλατζή, Ευαγγελία Καραμπερίδου