Μία ακόμα υπέροχη δράση με τίτλο “Όσα φέρνει ο άνεμος” υλοποιήθηκε στη βιβλιοθήκη. Στόχοι του προγράμματος είναι να καταλάβουν τα παιδιά την ύπαρξη του “αόρατου” κόσμου, να σκεφτούν αυτά που δεν μπορούμε να δούμε, να συνειδητοποιήσουν την ύπαρξη, τις λειτουργίες και τα είδη του ανέμου και να δουλέψουν με τον άνεμο με διασκεδαστικό τρόπο.
Η αρχιτέκτονας Δέσποινα Βανιώτη καλωσόρισε με χαρά τα παιδιά ακούγοντας τα ονόματά τους. Εκείνη τη στιγμή ο άνεμος φύσηξε απαλά και μας δρόσισε θαρρείς και κατάλαβε ότι κουβεντιάζαμε για κείνον. Η δράση ξεκίνησε ζητώντας η κ. Βανιώτη από τα παιδιά να φυσήξουν δυνατά. Μετά τους μοίρασε μπαλόνια και φυσώντας τα παιδιά παρατήρησαν ότι ο αέρας έγινε ορατός αφού εγκλωβίστηκε μέσα στο μπαλόνι. Επίσης φύσηξαν μολύβια που ήταν πάνω στο τραπέζι και κατάλαβαν ότι ο αέρας δημιουργεί κίνηση. Φύσηξαν σε ένα καπάκι και άκουσαν τον αέρα που έφερε ήχο. Με απλά παραδείγματα κατανόησαν ότι ο αέρας πότε είναι ορατός και πότε όχι. Υπάρχει δίπλα μας, άσχετα αν δεν τον βλέπουμε όπως και τόσα άλλα, όπως τα συναισθήματα, τα μικρόβια κ. ά.
Στη συνέχεια η εμψυχώτρια τους διάβασε ένα ποίημα από το βιβλίο “Ο άνεμος” της Isabel Thomas. Οι φίλοι μας το άκουσαν με προσοχή και εξέφρασαν τις σκέψεις τους για το πως αισθάνονται το φυσικό αυτό φαινόμενο, τι μπορεί αυτό να προκαλέσει και πως οι άνθρωποι χρησιμοποιούμε τον άνεμο. Μάλιστα τα παιδιά είπαν ότι όταν τον ακούνε φαντάζονται ιστορίες πως ταξιδεύει, έρχεται από μακριά και νιώθουν ότι κάτι θέλει να μας πει. Επίσης εμψυχώτρια τους παρουσίασε επίσης τα ονόματα που έχει ο άνεμος και τι σημαίνουν. Εντυπωσιάστηκαν ακούγοντας τα ιδιαίτερα ονόματα και τα είδη των ανέμων όπως, Σιρόκο, Ζέφυρο, μουσώνες, κυκλώνες, ανεμοστρόβιλους.
Η Δέσποινα συνέχισε κρατώντας δέκα κάρτες στα χέρια της λέγοντάς τους πληροφορίες σχετικά με το θέμα και τους έκανε ερωτήσεις. Όταν τα παιδιά έβρισκαν την απάντηση κολλούσε σε ένα σταντ την ανάλογη κάρτα που με την εικόνα της επιβεβαίωνε τις απαντήσεις τους. Στο τέλος του παιχνιδιού αποκόμισαν επιπλέον πολλές γνώσεις τους κόκκους της άμμου της ερήμου που μεταφέρονται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά με τους ισχυρούς ανέμους, για τους ανεμόμυλους που χρησιμοποιούσαν την αιολική ενέργεια, απλή και φθηνή, για την κλίμακα μποφόρ και πως πήρε το όνομά της, για τους ανθρώπους που παρατηρούσαν τα πουλιά και αντιλήφθηκαν πως πετούσαν και έφτιαξαν τα αεροπλάνα σε σχήμα πουλιού, πως γεννιούνται οι άνεμοι και τόσα άλλα.
Αφού είπαμε τόσα πολλά περάσαμε στο δεύτερο μέρος της δράσης που ήταν η κατασκευή μελωδού. Μοιράστηκαν απλά υλικά όπως χάρτινα ποτήρια, χρωματιστές κλωστές, καπάκια πλαστικά, κουδουνάκια και χάντρες. Με πολύ δεξιοτεχνία και με την καθοδήγηση της εκπαιδεύτριας, χρωμάτισαν το ποτήρι με όμορφες ζωγραφιές, πέρασαν στα σχοινιά τα καπάκια και τα άλλα υλικά και οι μελωδοί ήταν έτοιμοι να περιμένουν τον άνεμο και να αρχίσουν τα παιχνίδια. Χάρηκαν τόσο πολύ με τα δημιουργήματά τους και ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγαλύτερος όταν το απαλό αεράκι που φυσούσε εκείνη τη στιγμή κουνούσε τα κρεμασμένα αντικείμενα και ακούγονταν ένα γλυκός ήχος. Με την κατασκευή λοιπόν συναντήσαμε τον άνεμο και δημιουργήσαμε μουσική. Η όμορφη αυτή εμπειρία εκφράστηκε στα χαμογελαστά πρόσωπά τους γεμάτα ικανοποίηση, κρατώντας στα χέρια τους το υπέροχο δημιούργημά τους.
Ευχαριστούμε ολόψυχα τη Δέσποινα Βανιώτη για την επιτυχή υλοποίηση της δράσης, την πολύτιμη προσφορά, τη δημιουργική διάθεση και την προθυμία της να στηρίζει τις δράσεις της βιβλιοθήκης.
Επίσης ευχαριστούμε την Ελένη Τσεβεκίδου και την Καλλιόπη Παπαβασιλείου για την ακούραστη εθελοντική προσφορά τους στο καλοκαιρινό πρόγραμμα.
Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και τον αμείωτο ενθουσιασμό που πλαισιώνουν τις δράσεις της βιβλιοθήκης.
Συντονισμός δράσης: Θεολογία Ταρλατζή, Χρήστος Λέτσιος.