18.6 C
Grevená
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024

Πρέπει να διαβάσετε

myGrevena
myGrevena
Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας. Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ

Μία ακόμη αξιόλογη δράση με τίτλο “Η επιστήμη είναι παντού”  πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουλίου στο παιδικό τμήμα της βιβλιοθήκης,  υπό την καθοδήγηση του φυσικού Θανάση Μπαντή. Στόχος της συγκεκριμένης  δράσης ήταν να ενθαρρύνει τα παιδιά να προβληματιστούν σχετικά με  παρατηρήσεις της καθημερινής ζωής, να πειραματιστούν με απλά υλικά και  να διατυπώσουν τα δικά τους συμπεράσματα.
Αφού πρώτα γνωρίστηκε με τα παιδιά, ο Θανάσης ξεκίνησε τη δράση  ρωτώντας τα για τη σημασία της λέξης “επιστήμονας”. Οι απαντήσεις ήταν  πολλές και ενδιαφέρουσες. Μέσα από τη συζήτηση, καταλήξαμε στο  συμπέρασμα ότι ο επιστήμονας είναι κάποιος που σκέφτεται, μελετά,  πειραματίζεται και συζητά με άλλους τα συμπεράσματα των ερευνών και  παρατηρήσεων του, με στόχο να κάνει τη ζωή μας καλύτερη.
Για την καλύτερη κατανόηση, ο εμψυχωτής παρουσίασε δύο πειράματα με  απλά υλικά, ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν το φαινόμενο της άνωσης που  ανακάλυψε ο Αρχιμήδης.Οι μικροί επιστήμονες βύθισαν λεμόνια και  μοσχολέμονα στο νερό και παρακολουθούσαν με αμέριστη προσοχή τα  χαρακτηριστικά και τις αντιδράσεις τους, καταγράφοντας τις  παρατηρήσεις τους. Το λεμόνι έχει περισσότερες φυσαλίδες αέρα στη  φλούδα του που το βοηθούν να επιπλέει, ενώ το μοσχολέμονο, που έχει  λεπτότερη φλούδα και λιγότερες φυσαλίδες, βυθίζεται. Το συμπέρασμα του  πρώτου πειράματος ήταν ότι ο αέρας βοηθάει το λεμόνι να επιπλέει.  Σειρά είχε το δεύτερο πείραμα όπου χρησιμοποιήθηκαν αυγά για να  καταλάβουμε πόσο φρέσκα είναι. Αναλύσαμε τα μέρη που αποτελείται το  εσωτερικό τους. Είχαν συγκεντρωθεί αυγά διαφορετικών εβδομάδων τα  οποία βυθίστηκαν στο νερό. Παρατηρήθηκε ότι τα παλαιότερα αυγά  επέπλεαν στο νερό, ενώ τα φρέσκα βυθιζόταν. Η επιστημονική εξήγηση για  αυτό το φαινόμενο είναι ότι, καθώς το ασπράδι χάνει υγρασία ,  καταλαμβάνει λιγότερο χώρο. Η φυσαλίδα αέρα μέσα στο αυγό μεγαλώνει  και το κάνει πιο ελαφρύ από το νερό, με αποτέλεσμα να επιπλέει. Όσο  πιο ψηλά στην επιφάνεια βρίσκεται το αυγό, τόσο λιγότερο φρέσκο είναι.
Μετά τα δύο ενδιαφέροντα πειράματα για το φαινόμενο της άνωσης σειρά  είχε το τρίτο και τελευταίο πείραμα που αφορούσε τη δύναμη του αέρα.  Χρησιμοποιώντας απλά υλικά και πολλή δεξιοτεχνία, οι συμμετέχοντες  κατασκεύασαν ανεμόμετρα. Παρακολούθησαν με προσοχή πότε αυτά  περιστρέφονταν πιο γρήγορα και πότε πιο αργά, ανάλογα με την δύναμη  του ανέμου. Μετρώντας τις περιστροφές ανά λεπτό, προσδιόρισαν την  ταχύτητα του ανέμου.
Τα παιδιά απόλαυσαν τη δράση, πειραματίστηκαν, παρατήρησαν  συνεργάστηκαν και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η επιστήμη είναι δύναμη  στη ζωή μας, γιατί μας βοηθά να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας.
Ευχαριστούμε θερμά τον Αθανάσιο Μπαντή που με την πολύτιμη βοήθειά του  συνέβαλε καθοριστικά στην επιτυχή ολοκλήρωση της δράσης.
Επίσης, ευχαριστούμε την Καλλιόπη Παπαβασιλείου που ακούραστα και με  απίστευτη διάθεση μας στήριξε σε μια ακόμα καλοκαιρινή δράση.
Τέλος, ευχαριστούμε και τους μικρούς φίλους της βιβλιοθήκης μας που με  τον ενθουσιασμό τους συμβάλλουν στην επιτυχία των δράσεών μας.
Συντονισμός δράσης: Θεολογία Ταρλατζή, Ευαγγελία Καραμπερίδου Χρήστος Λέτσιος.

#ΚΕ2024και#forEBEr.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις