2.3 C
Grevená
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Πρέπει να διαβάσετε

myGrevena
myGrevena
Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας. Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Γρεβενών -“ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΩ”

 

“ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΩ”

Ένα όμορφο πρωινό χαρήκαμε στη βιβλιοθήκη με την επίσκεψη του τμήματος της Γ ΄τάξης του 2ου δημοτικού σχολείου Γρεβενών με τη συνοδεία της δασκάλας τους Εύης Λιάκου. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους της βιβλιοθήκης και κατανόησαν τον κανονισμό λειτουργίας της ρωτώντας με μεγάλο ενδιαφέρον.

Στη συνέχεια ανεβήκαμε στο αναγνωστήριο για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Νοιάζομαι και προσφέρω”. Διαβάσαμε “Το δώρο της παπλωματούς” του  Jef Brumbeau, ένα  υπέροχο παραμύθι που μιλάει για τη χαρά της προσφοράς. Τα παιδιά άκουσαν με προσοχή και παρατήρησαν την πλούσια εικονογράφηση με τα έντονα χρώματα και τα εκφραστικά πρόσωπα των ηρώων. Μίλησαν με αυθορμητισμό για το τι τους εντυπωσίασε στην ιστορία και ξεκίνησε μια όμορφη συζήτηση.

Αναφερθήκαμε σε έννοιες που πηγάζουν μέσα από τις σελίδες του βιβλίου όπως γενναιοδωρία, ενσυναίσθηση, συμπόνια, σεβασμός, φιλία, προσφορά, αλληλεγγύη, καλοσύνη  που όταν υπάρχουν στη ζωή μας  την κάνουν πραγματικά όμορφη. Αλλά ειπώθηκαν και αντίθετες έννοιες όπως απληστία, κακία, μικροψυχία, εκδικητικότητα συναισθήματα που το μόνο που μας προκαλούν είναι δυστυχία στη ζωή μας.

Οι μικροί μας φίλοι ταυτίστηκαν με την παπλωματού, την ηρωίδα του παραμυθιού που με αγάπη πρόσφερε στους φτωχούς ανθρώπους αλλά ακόμα και στα ζώα. Με τα έργα, τα λόγια, την υπομονή και την καλοσύνη της δίδαξε στον άπληστο και δυστυχισμένο βασιλιά την τέχνη της ευτυχίας που βρίσκεται  στη χαρά της προσφοράς.

Αφού κατανόησαν τα δυνατά μηνύματα του παραμυθιού μοιράσαμε στα παιδιά από μία κόλα χαρτί στο οποίο ξεδίπλωσαν όλη την ομορφιά της ψυχής τους. Ζωγράφισαν τα κομμάτια του δικού τους παπλώματος με χαρούμενα χρώματα και σχέδια αποτυπώνοντας στο χαρτί συναισθηματικές λέξεις με κύριο άξονα την αγάπη. Όταν ενώθηκαν τα δημιουργήματά τους προέκυψε μια θάλασσα χρωμάτων και συναισθημάτων. Το έργο τους θα στολίσει την τάξη τους και θα τους υπενθυμίζει τα ηθικά διδάγματα.

Απόλαυσαν πραγματικά στη δράση είδαν βιβλιογραφία σχετική με το θέμα δανείστηκαν βιβλία με χαρά και φεύγοντας μας χάρισαν το πιο γλυκό χαμόγελό τους.

Υλοποίηση δράσης: Θεολογία Ταρλατζή βιβλιοθηκονόμος, Ευαγγελία Καραμπερίδου εκπαιδευτικός.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις