4.8 C
Grevená
Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024

Πρέπει να διαβάσετε

myGrevena
myGrevena
Δεν είμαστε “φορείς ” της Τέταρτης Εξουσίας. Ο ρόλος μιας εφημερίδας είναι να αφουγκράζεται τους πόνους και τις χαρές ενός τόπου και των ανθρώπων του και αυτούς να διακονεί, να υπηρετεί τις ανάγκες τους, όχι να εξουσιάζει.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Τη βιβλιοθήκη επισκέφτηκε το 3ο νηπιαγωγείο Γρεβενών για να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Φροντίζω και προστατεύω τη γη, το σπίτι μου”. Τους μαθητές συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί Βίκη Παντελή, Δήμητρα Βαρσάμη, Όλγα Παπανικολάου και Παναγιώτα Τσαβάλου.

Καλωσορίσαμε τους μικρούς μας φίλους  γίναμε μια όμορφη μεγάλη παρέα και τους εξηγήσαμε τους κανόνες λειτουργίας της βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια κάναμε μια συζήτηση για το περιβάλλον και τους κινδύνους που απειλείται. Εστιάσαμε στις φωτιές που κάθε καλοκαίρι πλήττουν τη χώρα μας με τις σοβαρές επιπτώσεις που έχουν στη φύση και τον άνθρωπο.

Ακολούθησε η ανάγνωση της ιστορίας  “Οι μέρες της σιωπής” της Έφης Λαδά. Με πολλή προσοχή άκουσαν την αφήγηση και δεν έκρυψαν τα συναισθήματα που τους προκάλεσε η ιστορία. Εντυπωσιάστηκαν  και παρατήρησαν με λεπτομέρεια την ανθρώπινη μορφή που πήρε η φωτιά, η σιωπή, η ελπίδα. Θύμωσαν με  το σκοτεινό μάγο και τη δυστυχία που έφερε φωνάζοντας τη φωτιά να καταστρέψει ότι βρει στο διάβα της. Σύγκριναν την ομορφιά του καταπράσινου τοπίου γεμάτο με ζωντανά έντονα χρώματα και ζωή, και τη μελαγχολική και σιωπηλή εικόνα μετά την καταστροφή της φωτιάς. Χάρηκαν με την ανατροπή που έφεραν τα παιδιά  φυτρώνοντας σπόρους στη γη και έτσι  κατάφεραν  να ξαναζωντανέψουν το περιβάλλον δίνοντας ελπίδα και χαρά στον κόσμο. Στο τέλος εξέφρασαν την άποψη τους για την προσοχή που πρέπει να δίνουμε στο περιβάλλον το σεβασμό και την αγάπη.

Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες που η μία φιλοτέχνησε τον πίνακα με τίτλο “Οι μέρες της χαράς” και η άλλη “Τις μέρες της σιωπής”.

 Στον πρώτο ζωγράφισαν την ομορφιά του τοπίου γεμάτο χρώμα και ζωή, ελπίδα και αισιοδοξία που κάνει τους ανθρώπους ευτυχισμένους, και στον δεύτερο ένα κατεστραμμένο περιβάλλον γεμάτο δυστυχία με σκούρα μελαγχολικά χρώματα. Τους συμπλήρωσαν με λέξεις που περιγράφουν τα συναισθήματά τους βλέποντας

τις δυο διαφορετικές εικόνες.  Δύο εξαιρετικοί πίνακες που  περνούν οικολογικά μηνύματα και θα στολίζουν τις τάξεις τους.

Ήταν μια δράση που τους ευαισθητοποίησε και κατάλαβαν ότι από μικρή ηλικία  όταν αγαπάμε κάτι το προσέχουμε και το φροντίζουμε και ότι τα παιδιά οικοδομούν ένα καλύτερο αύριο είναι η ελπίδα!

Υλοποίηση προγράμματος : Θεολογία Ταρλατζή βιβλιοθηκονόμος, Ευαγγελία Καραμπερίδου εκπαιδευτικός.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις